Fork me on GitHub Fork me on GitHub
FAQ
SmartFAQ is developed by The SmartFactory (http://www.smartfactory.ca), a division of InBox Solutions (http://www.inboxsolutions.net)
FAQ 
Welcome to the FAQ W tej części strony znajdziesz odpowiedzi na często zadawane pytania, a także na pytania Jak to zrobić...? oraz na Czy wiesz, że... ? . Proszę poczuj się zaproszony do komentowania oraz zadawania - Pytania i Odpowiedzi -.
 Categories summary
Here is a list of the top categories and their sub-categories. Select a category to see the Q&As within.
Category Q&A Last Q&A published
 XOOPS
Pytania i Odpowiedzi związane ze światem XOOPS-a.
13 Szukam fajnego motywu graficznego/skórki dla XOO...
Edit category Konfiguracja Informacje o tym jak skonfigurować XOOPS, moduły do niego czy też nawet serwer na którym ma on działać.
3 Czy automatyczne powiadamianie e-mailem o zmianac...
Edit category Problemy Pytania i Odpowiedzi na często pojawiające się problemy.
2 Jak szybko zobaczyć moduł w akcji?
Edit category Tłumaczenia Pytania i Odpowiedzi związane z tłumaczeniami.
2 Jak przetłumaczyć moduł?
Edit category Administracja Pytania związane z problemami administracyjnymi na waszym xoopsie.
4 Jak sprawić, by własna strona (np wprowadzenie....

 Last published Q&A
Here is a list of the last Q&As that were published.
« 1 (2) 3 »
Tłumaczenia ]
Requested and Answered by Kurak_bu on 25-Mar-2006 20:01 (4540 reads)
Przed tłumaczeniem:
Sama czynność nie jest skomplikowana ale na początku muszę zaznaczyć, że w Polskim Wsparciu Xoops się nie próżnuje i wiele modułów zostało przetłumaczonych, więc przed zabieraniem się za tłumaczenie warto zapytać na forum lub przejrzeć dział „Pliki” w poszukiwaniu tłumaczenia do wybranego modułu, uchroni nas to przed zbędną robotą.

Przed tłumaczeniem #2:
Aby zachować poprawne kodowanie znaków (ISO-8859-2) należy użyć dowolnego edytora tekstu, który zapewni nam zachowanie polskiego kodowania. Może być to choćby EditPlus, do celów bardziej ambitnych polecam Eclipse, w nim mamy dostęp do najbardziej aktualnej bazy tłumaczeń jaką jest repozytorium grupy „plxoops” na www.sourceforge.net . Ale w sieci pełno jest narzędzi których możemy używać wystarczą chęci i znajomość adresu www.google.pl .

Tłumaczymy:
Pliki językowe znajdują się w katalogu www.strona.pl/html/modules/nazwa modułu/language , standardowo będzie tam katalog „english” . Kopiujemy całą jego zawartość do utworzonego obok katalogu „polish” . Każdy moduł ma w swoich tłumaczeniach cztery pliki: admin.php, blocks.php, main.php, modinfo.php. w każdym z tych plików znajduje się od kilku do kilkuset wyrażeń, każde wygląda tak:
define(NAZWA_KTĂ?RË?_NADAJE_AUTOR) , ”Fraza którą tłumaczymy”;

Nie wolno nam zmieniać niczego poza wyrażeniem w ”...” . Należy pamiętać aby zachować ustaloną strukturę bo gdy zabraknie choćby jednego średnika lub przecinka nasze tłumaczenie będzie bezużyteczne (po wgraniu na serwer zobaczymy zamiast naszego tekstu - białą stronę, więc należy uważać). Gdy już wszystko przetłumaczymy wrzucamy katalog „polish” na serwer i aktualizujemy moduł.
(Uwaga: Jeżeli wszystko zrobimy poprawnie i po przetłumaczeniu nadal nie będzie widoczne nasze tłumaczenie należy nazwę katalogu „polish” zmienić na „polski” , jednak taka sytuacja występuje bardzo rzadko).


Requested and Answered by Kurak_bu on 25-Mar-2006 20:00 (3708 reads)
Nic prostszego: ściągamy skórkę która nam się podoba i katalog musimy wgrać/uploadować na serwer do katalogu www.serwer.com/html/themes/i tu nazwa skórki .Jak już to zrobimy wchodzimy do panelu admina dalej stawienia główne, tam znajdziemy pola:
-Domyślny motyw graficzny (theme)
-Motywy graficzne
Oba powinny mieć zaznaczone wybraną przez nas skórkę. Nie trzeba wykonywać czynności takich jak w przypadku instalacji modułu, skórka,, jeżeli jest poprawnie umieszczona na serwerze instalowana jest automatycznie.


Requested and Answered by Kurak_bu on 25-Mar-2006 19:57 (3856 reads)
Aby zainstalować, odinstalować lub uaktualnić moduł wchodzimy do panelu admina, dalej do zarządzania modułami. Tam mamy spis wszystkich zainstalowanych i gotowych do instalacji modułów. W każdym wierszu znajduje się ikona, numer wersji modułu, pole do zaznaczenia (jeśli jest zaznaczone oznacza to, że dany moduł jest włączony (aktywny), oraz dwie inne ikony (a w przypadku gdy moduł jest wyłączony pojawia się w środku trzecia ikona, ale o niej później), pierwsza ikona to aktualizacja modułu, po kliknięciu na drugą ikonę wyświetli się małe okienko z informacją o module.

Instalacja: Poniżej tabeli z zainstalowanymi modułami znajduje się osobna tabela z modułami gotowymi do instalacji, aby zainstalować wybrany moduł klikamy w lewą ikonę, potem potwierdzamy wybierając „TAK”, następnie zobaczymy stronę ze spisem czynności które wykonał instalator (na tym etapie nie ma to dla nas znaczenia), klikamy „Powrót do zarządzania modułami”. To wszystko, teraz możemy konfigurować wcześniej zainstalowany moduł.

Usuwanie modułu: Aby odinstalować moduł należy najpierw go wyłączyć, byt zrobić wchodzimy do panelu admina, dalej do zarządzania modułami i obok modułu który chcemy usunąć odznaczamy pole (jest tam tylko jedno), zatwierdzamy. Kiedy strona się przeładuje obok wybranego modułu pokaże się trzecia ikona (pomiędzy dwoma poprzednimi) , klikamy w nią. Pojawi się nowa strona z logiem z instalatora który poinformuje nas o tym, że odpowiednie tabele z bazy danych zostały usunięte itp. tak naprawdę nie jest to dla nas istotne. To już koniec.

Aktualizacja: Aby uaktualnić moduł należy wejść do panelu admina, dalej do zarządzania modułami i obok modułu który chcemy uaktualnić, potem klikamy w ikonę po lewej i potwierdzamy - „TAK” , potem zobaczymy logi instalatora i możemy wracać do panelu admina. Nie wiem czy dla wszystkich jest to oczywiste ale uaktualniać można tylko moduły już zainstalowane.


Konfiguracja ]
Requested and Answered by Adam44 on 18-Mar-2006 21:20 (3446 reads)
Tutorial pochodzi ze strony Akcji PZP (http://akcjapzp.ovh.org/readarticle.php?article_id=1), zajmującej się walką z wulgaryzmami w internecie.

Wchodzimy do menu administracyjnego i kierujemy kursor na przycisk SYSTEM ADMIN. Z rozwiniętego menu wybieramy Preferences (Preferencje). Następnie klikamy [Edit] (edytuj) za linkiem Word Censoring Options (opcje cenzury słów). W sekcji Enable censoring of unwanted wordsą (Włączyć cenzurę niechcianych słów?) klikamy na Yes (tak). W sekcji Words to censor (Słowa poddane cenzurze) wpisujemy przekleństwa, każde oddzielając pionową linią |. W sekcji Bad words will be replaced with: (Przekleństwa będą zastąpione wpisujemy np. ****. Zapisujemy zmiany.

Lista wulgaryzmów dostępna jest:
TUTAJ



« 1 (2) 3 »